شاهین فرهنگ

شاهین فرهنگ کیست شاهین فرهنگ ازدواج شاهین فرهنگ موفقیت شاهین فرهنگ ازدواج موفق شاهین فرهنگ هدف شاهین فرهنگ دانلود شاهین فرهنگ خانواده موفق

شاهین فرهنگ

شاهین فرهنگ کیست شاهین فرهنگ ازدواج شاهین فرهنگ موفقیت شاهین فرهنگ ازدواج موفق شاهین فرهنگ هدف شاهین فرهنگ دانلود شاهین فرهنگ خانواده موفق

شاهین فرهنگ کیست
شاهین فرهنگ ازدواج
شاهین فرهنگ موفقیت
شاهین فرهنگ ازدواج موفق
شاهین فرهنگ هدف
شاهین فرهنگ دانلود
شاهین فرهنگ خانواده موفق

شاهین فرهنگ نماز ، شاهین فرهنگ اینستا ، شاهین فرهنگ انسان موفق ، شاهین فرهنگ آپارات ، شاهین فرهنگ ازدواج موفق دانلود ، شاهین فرهنگ استرس ، شاهین فرهنگ ارتباط موثر ، تماس با شاهین فرهنگ ، دکتر شاهین فرهنگ بیوگرافی ، شاهین فرهنگ اعتماد به نفس ، دکتر شاهین فرهنگ بخشش ، شاهین فرهنگ رسیدن به خواسته ها ، دکتر شاهین فرهنگ بازار

  • ۰
  • ۰

برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد شاهین فرهنگ در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی شاهین فرهنگ کلیک کنید .

.

همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :

آموزش فروش و بازاریابی

آموزش مدیریت و کسب و کار

آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب

آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )

.

برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه­ ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .

.

.

.

.

.

 

 

آموزشی _ انگیزشی :

 

 

 

 

 

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                      

 

 

💢 یک سقلمه سه‌بعدی برای خط عابر پیاده در خیابان‌های لندن، باعث می‌شود تا سرعت ماشین‌ها کمتر شود.

 

 نکته کلیدی: همیشه برای تغییر رفتار راننده‌ها لازم نیست بودجه‌های هنگفت صرف فرهنگ‌سازی شود!

 

#خلاق‌باشیم

🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)

     شاهین فرهنگ انسان موفق                                    

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۴.۰۴.۱۹ ۰۹:۵۰]

💢 بازخورد هفتگی؛ موثرترین راهکار برای ارتقای عملکرد تیم

 

هاروارد بیزینس ریویو  در مقاله‌ای با نام «بازآفرینی مدیریت عملکرد» به تجربه نوین شرکت خدمات دیلویت (Deloitte) (مستقر در نیویورک با عمر ۱۷۰ ساله و درآمد سالیانه بیش از ۳۴ میلیارد دلار و بیش از ۲۱۰ هزار کارمند) پرداخته است.

 

👈 تیم‌هایی در سازمان دارای بهترین عملکرد هستند که رهبران آن‌ها، با هر یک از اعضای تیم به صورت «حداقل هفتگی» نشست‌های کوتاه بررسی (Check-in) برگزار کنند.

 

رهبران این تیم‌ها در این ارتباطات؛ فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهند:

 

🔶 شفاف کردن انتظاراتی که از فرد طی هفته آتی دارند.

 

🔶 تعیین و یا اصلاح اولویت‌های کاری

 

🔶 بازخورد دادن در مورد فعالیت‌های هفته‌ی گذشته کارمند

 

🔶 انتقال اطلاعات جدید و مفید در مورد پروژه به فرد

 

🔶 هدایت و مربی‌گری دلسوزانه و نشان دادن راههای پیشرفت و بهبود عملکرد به فرد.

 

مسئولان این شرکت تمامی رهبران تیم‌ها را «موظف» به برگزاری «حداقل یک نشست‌کوتاه» (Check-in) با «هر عضو« تیم خود در «هر هفته» کرده‌اند و معتقدند در غیر این صورت، ممکن است «اولویت‌ کارها فراموش شود و به جای اینکه مکالمه‌ی رهبر و عضو تیم معطوف به آینده‌‌ی نزدیک گردد، به بحث در مورد چرایی عملکرد درگذشته توجه شود.

 

🔅علاوه بر این طبق بررسی کارشناسان این شرکت، هر اندازه که بسامد این نشست‌های کوتاه بیشتر باشد، احتمال دلبسته ‌شدن/ماندن فرد به سازمان افزایش خواهد یافت.

 

🔚در پایان این جمله نیز درس‌آموز است؛ جمله‌ای که به نظر می‌رسد در پاسخ به اعتراض یا دلخوری برخی از رهبران تیم‌ها (مبنی بر اینکه ما برای انجام فعالیت‌های معمول خود نیز وقت نداریم، چرا کار دیگری برای ما می‌تراشید؟!)‌ عنوان شده باشد:

 

برای [سازمان] ما؛ این نشست‌های بررسی و بازخورد، کاری اضافه بر کارهای رهبر تیم نیست؛ بلکه کار رهبر تیم، همین است!

 

رضا علیزاده

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۴.۰۴.۱۹ ۰۹:۵۲]

💥درو کردن و برداشت محصول فقط برای کسانی در زندگی رزرو شده که چیزی کاشته باشند؛

 

یافتن و پیداکردن فرصتها فقط برای کسانی در زندگی رزرو شده که جستجو میکنند.

 

از جملات قصار جیم ران.

.

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۴.۰۴.۱۹ ۱۸:۴۰]

📚دانش آموز ، دانشجو ، دانش ساز

 

افراد بسیار زیادی دانش آموز هستند

 

افراد زیادی  دانشجو هستند

 

ولی افراد بسیار اندکی دانش ساز هستند

 

هر سه گروه محترم و گرامی اند

ولی به دانش سازان محتاج تریم و آنها ارزشمندترند

 

💡دانش آموزی که دانشجو نشود ودانشجویی که دانش ساز نشود رسالتش ناتمام است .

و دانشگاهی که دانش ساز نپرورد ناقص است.

 

 

مرتضی  یوسفی طهارم

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۴.۰۴.۱۹ ۲۲:۰۵]

💥اول سهم خودت را بده

 

در کتاب ثروت مند ترین مرد بابل یک ایده ناب وجود دارد : « اول سهم خودت را بده » شاید کمی عجیب و ترسناک به نظر برسد. مردم عادت دارند اول سهم همه را می دهندبودجه بندی اکثر مردم به این صورت است که وقتی هنوز درآمدشان به دستشان نرسیده، اول مالیات دولت را می دهند، بعد از آنکه پول به دستشان رسید، هزینه قبض آب و برق و تلفن، شارژ ساختمان و … را می پردازند. اگر وام داشته باشند، پول وام ها را کنار می گذارند و مقداری ناچیزی که می ماند را هم برای خورد و خوراک هزینه می کنند و دوباره به سر کار می روند و همین چرخه باطل را تکرار می کنند.

 و نهایتا اگر چیزی ماند به خودشان می پردازند اما مشکل اینجاست که اکثر اوقات چیزی برای خودشان نمی ماند. مردم این روش را در پیش می گیرند چون هیچ کس سر خودش فریاد نمی زند که سهم من کجاست؟ هیچ کس مامور نیروی انتظامی را برای گرفتن سهم خودش از خودش صدا نمی کند. صدای فریاد دیگران خیلی بلند تر است و ما خیلی راحت سهم خودمان را نمی دهیم.

موضوع این نیست که نباید سهم دیگران را داد، موضوع این است که باید از این فشار خارجی به نفع خودمان و برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم. فشار وام و قبض و قسط ما را به جلو هول می دهد و کمک می کند درآمد بیشتری داشته باشیم، به شرط آنکه بخواهیم از این فشار استفاده کنیم و از آن نترسیم.

 

شما باید اول سهم خودتان را بدهید. البته سهم خودتان برای خرج کردن در مهمانی و خریدن لباس های گرانتر و رفتن به رستوران های شیک تر نیست. بلکه سهمی که به خودتان اختصاص می دهید باید به سمت ستون داراییتان برود و کمک کند کم کم ستون دارایی شما به زایش بیافتد و برایتان پول خلق کند. باید متعهد باشید هر ماه اول سهم خودتان را بپردازید و ستون دارایی خود را مستحکم تر کنید.

 

حتما در ابتدای کار پول کم خواهید آورد. اگر می خواهید از این مرحله بگذرید باید تلاشتان را بیشتر کنید و فکرتان را به کار بیاندازید و از راه های مختلف پول دربیاورید تا زمانی که ستون دارایی تان بتواند به شما کمک کند.

 

هر هزار تومانی که وارد ستون دارایی شد نباید هرگز از آن خارج شود. یکی دیگر از اشتباهات مردم عادی این است که تا به مشکلات مالی خوردند سریع ستون دارایی شان را مورد تاراج قرار می دهند تا مشکلشان را حل کنند. اما به این فکر نمی کنند که از بین بردن ستون دارایی باعث ایجاد مشکلات بزرگتر در آینده خواهد شد.

 

💡هر پولی که وارد ستون دارایی شد باید مورد محافظت جدی قرار گیرد تا بتواند به تولید ثروت مشغول شود. وقتی جریان مالی حاصل از ستون دارایی افزایش پیدا کرد، آن زمان شما می توانید با پول حاصل از آن، لباس های گرانتر بخرید، به سفرهای بهتر بروید و ماشین های لوکس سوار شوید بدون اینکه نگران پرداخت هزینه ها باشید.

 

فراهانی فر

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                      

 

تعبیر ما از عدالت به جایگاهی که هستیم بستگی دارد!

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۰۲:۱۵]

[Forwarded from NABSH نبش]

[ GIF ]

برای پر کردن کیسه‌ به جای بیل میشه از لوله استفاده کرد.

این روش برای جاهایی که سیل‌بند میسازن می‌تونه مفید باشه

 

#خلاق‌باشیم

🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)

     شاهین فرهنگ انسان موفق                                    

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۰۲:۲۰]

[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]

[ Photo ]

((برای شما و برای نسل های آینده))

 

 

تصویر فوق از سایت «صندوق نفت» Oljefond در نروژ گرفته شده است. موجودی صندوق را به طور شفاف بالای صفحه قرار داده و در پایین آن نوشته است:

 

«برای رفاه مالی شما و نسل های آینده کار میکنیم»

 

 

📌موجودی صندوق نفت نروژ، که مرتب به روز رسانی می شود! امروز قریب ۹  تریلیارد کرون،‌ یا معادل یک تریلیارد دلار آمریکاست. رقمی فوق‌العاده برای کشوری با جمعیت تقریبا  ۵میلیون نفری.

 

📌نروژ با ۶٠درصد درآمد نفت خود توانسته از سهام ٩/١۵٨ شرکت بورسی در جاهای مختلف دنیا (٧٣کشور) خریداری کرده و البته ٣٥درصد از منابع را به اوراق و دارایی نقدشونده اختصاص داده است. جالب اینکه تنها ۵% باقیمانده به خرید املاک اختصاص یافته است.

 

 

💢اقتصاد و کسب و کار💢

https://t.me/joinchat/AAAAAD_zo4g-L6Um2yUxxg

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۰۲:۲۲]

[Forwarded from Irancommercee]

[ Photo ]

صادرات فندق ترکیه به 48 کشور جهان

 

ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 34 هزار تن فندق به 48 کشور مختلف جهان صادر کرد

 

به گزارش اتحادیه صادرکنندگان شرق دریای سیاه (DKİB)، ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری 34 هزار و 982 تن فندق به ارزش 218 میلیون و 159 هزار دلار به 48 کشور مختلف جهان صادر کرد.

 

براساس این گزارش، رقم مذکور نسبت به دوره مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

 

در این میان ایتالیا با 12 هزار و 921 تن در صدر کشورهای واردکننده فندق ترکیه قرار گرفت. همچنین آلمان با 4 هزار و 439 تن و فرانسه با 3 هزار و 806 تن در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

 

احمد حمدی گوردوغان، معاون اتحادیه صادرکنندگان شرق دریای سیاه در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت:‌ ترابزون به تنهایی 50 درصد از صادرات فندق ترکیه را به خود اختصاص داده است.

 

 

ایران تجارت

https://t.me/joinchat/AAAAAEJqwRU-Gvnfg5hTuA

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۰۲:۳۱]

[Forwarded from بازار نفت گاز پتروشیمی]

[ Photo ]

کشورهای که بیشترین وابستگی‌را به نفت دارند.

 

Which countries rely most upon oil exports? A study by Bloomberg estimated that come 2018 the most reliant country will be Brunei, with oil exports projected to make up over 60 percent of GDP. This will be nearly 15 percent more than the second most reliant country, Kuwait, and perhaps surprisingly, almost double that of Saudi Arabia. This infographic recently featured in the Independent.

 

 

🛑بازار نفت گاز پتروشیمی🛑

https://t.me/joinchat/AAAAAEoBzdWMpg8hfZka9w

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۱۰:۰۲]

💢چرا افراد پرکار شادترند؟

 

اکرم نجاتی _نویسنده و مدرس

 

لذت  ؛ پاداش ذهنی است که ساعتها  درگیر  چالش و کار سخت بوده و اینک حتی یک استکان چای هم میتواند او را به آرامش ولذت دعوت کند .

 

نتایج  محققان نشان می دهد که

 مغز انسان از بطالت خوشش نمی آید. به همین خاطر، وقتی مشغله کاری  بیشتر داشته باشد  مغز برای قدردانی از کارهایی که انجام میدهید، دوپامین (هورمون شادی) ترشح میکند.

 

دوندگانی که میتوانند ساعتها و کیلومترها  بی وقفه بدوند بخاطر رعایت دستورالعملهای حرفه ای نیست بلکه ناشی از لذت حاصله از دوپامین ترشح شده است که توسط هوش طبیعی خلقت در بدن  تعبیه شده است  .

 

اجداد غار نشین ما  مجبور بودند برای سیر کردن شکم خود و خانواده مسافت زیادی را برای شکار طی کنند   ،اگر این هوشمندی خلقت نبود و انها خسته می شدند و دست از کار می کشیدند خود و خانواده شان از بین میرفتند

اندروفین و دوپامین محرک خلقت است برای تسلیم ناپذیری و استقامت!

 

🔹در پایان پیشنهاد میکنم

اگر کسی از اوقات فراعتش لذتی نمیبرد  بهتر است بجای پرداختن به میزان و شدت  بیشتر تفریحات آن، ابتدا درونش را وارسی کند شاید اصلا کار سخت و چالشی ندارد که ذهنش پاداش بطلبد.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۱۰:۰۴]

📚 فروشندگان حرفه ای چگونه حرف می زنند؟

 

 درست مثل اینکه می خواهید پیامی را تایپ کنید.

 

فقط اجازه دارید چند لحظه کوتاه، مختصر ، مفید، هوشمندانه و با زبان بدن مناسب،  بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

 به حرف زدن مردم دقت کنید.

حتما تعجب می کنید!

 

خاطره گفتن، شاخه به شاخه رفتن و مهمتر از همه، سوء تفاهم همه جا دیده می شود.

 

شما چیزی می گویید، بقیه چیز دیگری می فهمند.

 

فروشنده از کیفیت می گوید خریدار به قیمت فکر میکند.

 

اگر فروشنده فقط ۳۰% از مقدار اضافه گویی های خود را هوشمندانه صرف محصول و کیفیت و خلاقیت در فروش خود کند، بیش از ۵۰% افزایش فروش خواهد داشت.

 

فقط ۳۰% از آنچه می گویید برای فروش شما کفایت می کند.

مابقی به کیفیت رفتار بدنی و تمرکز و تجربه و علم شما بستگی دارد.

 

وقتی تلگرافی حرف می زنید به یاد داشته باشید در بیان و استفاده از کلمات محدودیت دارید.

 

💡این تمرین را هرچند وقت یکبار انجام دهید:

 

حرف های مهم خود را از طریق نوشتن پیام بزنید تا از کلمات کمتر استفاده کردن را یاد بگیرید.

 

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۱۳:۱۷]

[Forwarded from Irancommercee]

🔰🔰🔰 اشتباه 170 ساله ما درباره جهان

 

 

محمود سریع‌القلم

حدود ۲۰ سال است که این توهم در حکومت و نظام سیاسی ما وجود دارد که می‌توانیم اروپا را از آمریکا جدا کنیم و این نشان‌دهندۀ آن است که ما اصلا جهان را نمی‌شناسیم که بدانیم سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) چه تشکلی‌ست و اقتصاد ، سیاست و امنیت اروپا و آمریکا تا چه میزان به یکدیگر پیوسته است !!

 

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) یک بلوک عظیم تجاری‌ست که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد که برای فهم بهتر جهان بد نیست برخی از ارقام آن را بخوانیم :

 

ایالت متحده آمریکا :

با اتحادیه اروپا ۶۸۶ میلیارد دلار

با چین ۶۳۶ میلیارد دلار

با مکزیک ۶۱۶ میلیارد دلار

با کانادا ۵۸۲ میلیارد دلار

با برزیل ٣٧١ میلیارد دلار

با کره جنوبی ٢۵٣ میلیارد دلار

با ژاپن ۲۰۴ میلیارد دلار

و با ویتنام ١٧۵ میلیارد دلار تجارت دارد

 

پس با یک نگاه آماری به این ارقام میتوان نتیجه گرفت که ما در جایگاهی نیستیم که روی سیاست سایر کشورها با آمریکا تاثیری بگذاریم چون نظام مالی ، فن‌آوری و بازار آمریکا تقریبا برای همۀ کشورهای جهان [بجز ایران و کره‌شمالی] مهم و جذاب است و روسیه ، چین و اروپا تجارتشان را با آمریکا میکنند و شاید قهوۀ خود را با ما بخورند

 

اگر دولت ترامپ با بهبود وضع اقتصادی که در آمریکا شاهد هستیم دوباره انتخاب شود این سیاست در شش‌سال‌ آینده ادامه خواهد داشت پس باید بر اساس دانش و شناخت سراغ مسئله برویم تا یک بار برای همیشه چاره‌ای برای این بحران دراز مدت بیندیشیم

 

ما ایرانیان ۱۷۰ سال است به اشتباه، سرنوشت و جهت‌گیری‌های خود را به سیاست قدرت‌های بزرگ گره زده‌ایم و منابع باارزش کشور را با این استراتژی تلف کردیم تا زندگی مردم ما همواره سینوسی و همراه با فراز و نشیب‌های فراوان باشد ، باید بیندیشیم که چگونه کشور هم امنیت خود را حفظ کند و هم رشد کند ، الان ما امنیت داریم ولی تراز رشد کشور مدت‌هاست نزولی‌ست . موضوع اصلی این دولت یا آن دولت نیست موضوع اصلی حیات آینده مردم و این سرزمین است که درحال نابودی تدریجی‌ست.

👈 هایلایت

 

 

ایران تجارت

https://t.me/joinchat/AAAAAEJqwRU-Gvnfg5hTuA

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۱۴:۴۹]

[ Photo ]

وقتی که برای آموزش تک تک سربازان فروش سازمانتان صرف می کنید در واقع نوعی سرمایه گذاری زود بازده می شود که نتیجه تاثیر گذاری خواهد داشت.

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۱۵:۲۹]

[ Photo ]

💥زیادی فکر کردن، یعنی

 

هنر خلق مشکلاتی که قبلا وجود خارجی نداشته اند!

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۲۲:۰۱]

[ Photo ]

💢انوشیروان از بزرگمهر پرسید :

ملڪ ایران چگونه ویران شود ؟

بزرگمهر گفت :

"ڪارهاى بزرگ را به آدم هاى ڪوچک بسپار و آدم هاى بزرگ را تحقیر ڪن؛ ویران شود..."

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۵.۰۴.۱۹ ۲۳:۴۵]

[Forwarded from NABSH نبش]

[ Video ]

#خلاق‌باشیم

🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)

     شاهین فرهنگ انسان موفق                                    

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۰۰:۱۷]

[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]

[ Photo ]

💢خدمات ۵۰ درصد اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داد

 

گزارش مرکز آمار ایران نشان در سال ۹۷ حدودی از نیمی از اشتغال کشور در حوزه خدمات ایجاد شده است.

 

تسنیم

 

💢اقتصاد و کسب و کار💢

https://t.me/joinchat/AAAAAD_zo4g-L6Um2yUxxg

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۰۰:۱۷]

[Forwarded from Irancommercee]

شوک ارزی، نابودکننده طبقه متوسط در ایران

 

🌀 شوک ارزی سال ۱۳۹۷ با ادامه در سال ۱۳۹۸ و تبعات و پس لرزه های آن تورم تجمعی بالای ۱۰۰ درصدی را به دنبال دارد.

 

🌀 نظر به این که هدف اصلی دولت از شوک ارزی اخذ مالیات نامرئی تورمی از عامه مردم و به ویژه طبقه متوسط بود، بنابراین ترمیم و اصلاح حقوق و دستمزدها فاصله زیادی با افزایش هزینه های زندگی دارد.

🔸 افزایش حقوق و دستمزدها بیشتر در جهت ترمیم معیشت سطوح پایینی حقوق بگیران صورت گرفته است و افزایش دستمزد طبقات متوسط قابل توجه نیست.

🔸 در سال جاری، بهای برق خانگی برای مشترکین کم‌مصرف به میزان ۷ درصد و برای مشترکین پرمصرف ۲۳ درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت برق برای طبقات مرفه اهمیتی ندارد و به جز دو دهک پایینی، دیگر دهک ها با افزایش بهای برق در حدود یا بیش از افزایش دستمزدها مواجه خواهند شد. این سیاست قیمت گذاری در خصوص قیمت دیگر خدمات عمومی و دولتی نیز اعمال خواهد شد.

🔸 حذف ارز ترجیحی موج جدیدی از گرانی ها را به همراه خواهد داشت که البته قرار است اثرات تورمی آن برای دهک های پایینی، با تخصیص کالابرگ جهت این دهک ها جبران شود.

🔸 سیل افزایش قیمت ها از بالادست کالاها در سال ۱۳۹۷، به پایین دست خدمات در سال ۱۳۹۸ خواهد رسید و تورم را تشدید خواهد کرد.

🔸 قیمت میانگین دلار در سال ۱۳۹۷، حدود ۱۰ هزار تومان بود که با افزایش نزدیک به ۴۰ درصدی در فقط ماه اول سال ۱۳۹۸، افزایش قیمت کالاها همچنان ادامه خواهد یافت.

🔸 اثر ترکیبی افزایش قیمت کالاها (افزایش نرخ ارز) و افزایش قیمت خدمات، موجب خواهد شد تا  نرخ بالای تورم در سال ۱۳۹۸ همچنان استمرار پیدا کند.

 

💡 دولت در فصل بهار همه افزایش دستمزدهای سال ۱۳۹۸ (جهت طبقه متوسط) را با افزایش قیمت ها جبران خواهد کرد و در فصل تابستان و همچنین نیمه دوم سال جاری سطح معیشت طبقه متوسط همچنان سقوط خواهد کرد.

🔹 پیامد این امر نابودی بخش مهمی از طبقه متوسط و افزایش چند میلیونی تعداد فقیران خواهد بود.

برای دولت و جناح سیاسی که با تکیه بر جایگاه طبقه متوسط توانست تا به قدرت برسد، این بدترین نوع معامله با ولی نعمت است.

  #اقتصادایران #نرخ_ارز #تورم

احسان‌سلطانی

 

ایران تجارت

https://t.me/joinchat/AAAAAEJqwRU-Gvnfg5hTuA

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۰۰:۲۵]

[ Photo ]

هشت خوان شروع یک کسب و کار

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۱۰:۳۸]

[ Photo ]

زندگی دو نیمه است :

نیمه‌ی اول در انتظار نیمه دوم ،

و نیمه دوم در حسرت نیمه اول !

 

 اسپنسر جانسون

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۱۵:۳۷]

📚 نحوه مدیریت انسان‌های خلاق

 

مردی بود که پاییز هرسال در آبگیر مزرعه اش به تماشای مرغابی های مهاجر  می نشست و به آنها غذا میداد.

او مرغابی ها را دوست داشت و با حسن نیت اینکار را میکرد.

 

اما به مرور متوجه شد که آنها از پرواز و مهاجرت به جنوب منصرف شده اند.

مرغابی ها با غذایی که مرد برایشان تامین میکرد،زمستان را در آبگیر سپری کردند و پس از گذشت چند سال چنان چاق و تنبل شدند که دیگر توانایی پرواز نداشتند.

 

💡ما میتوانیم همواره اندیشمندان خلاق و توانا استخدام کنیم، اما در صورت ورود رسمی به سازمان و تضمین آب و نان، ویژگی های خود را از دست میدهند.

 

شما میتوانید مرغابی های وحشی و مرزگستر را اهلی کنید، اما نمیتوانید از مرغابی های اهلی، مرغهای وحشی بسازید.

 

دکتر سعید خزایی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۱۵:۳۷]

[ Photo ]

💥 هر چه اهداف خود را به

قسمت‌ های کوچک‌تر تقسیم کنید،

مسیری بهتر و راحت‌تر برای

رسیدن به آن‌ها خواهید داشت...!!

 

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۲۲:۰۳]

بالاترین نرخ افسردگی در این 10 شغل

 

در دنیای کسب و کار برای برخی از مشاغل بیشتر احتمال بروز افسردگی می‌رود و این عمدتاً به علت استرس، ساعات کاری غیرقابل پیش‌بینی و طولانی یا عدم کنترل بر فضای کاری است.

در اینجا 10 طیف شغلی معرفی می‌شود که بین کارکنان آن سطوح زیادی از افسردگی گزارش شده است.

در این مقاله به 10 زمینه شغلی از 21 طبقه‌ شغلی اشاره می‌شود که کارکنان شاغل در آنها بسیار بیشتر از سایرین در طول یک‌ سال علامت‌های افسردگی حاد را گزارش کرده‌اند. با این حال، چنانچه می‌خواهید یک پرستار باشید (مورد شماره 4) این مطلب بدان معنی نیست که به سراغ حرفه دیگری بروید.

دکتر دبورا لگ، مشاور بهداشت روان معتقد است: جنبه‌های معینی در هر شغل وجود دارد که می‌تواند منجر به افسردگی یا تشدید آن شود. افرادی که در مشاغل پراسترس کار می‌کنند، اگر به خوبی از خودشان مراقبت کنند شانس بیشتری برای مدیریت افسردگی‌شان دارند.

1- پرستاران خانگی / نگهداری از کودکان

2- کارکنان خدمات غذایی

3- مددکاری اجتماعی

4- کارکنان امور بهداشت و سلامت

5- هنرمندان، بازیگران ‌و نویسندگان

6- معلمان

7- کارکنان مدیریت پشتیبانی

8- کارکنان واحد تعمیر و نگهداری

9- حسابداران و مشاوران مالی

10- کارکنان بخش فروش

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۶.۰۴.۱۹ ۲۲:۰۶]

📚 تفاوت برنده با بازنده در چیست؟

 

پنج قورباغه در یک برکه زندگی می کردند.یک قورباغه تصمیم گرفت بپرد.

سؤال: «چه تعداد قورباغه باقی می ماند؟»

جواب: «پنج عدد!» «چرا؟»

«چون تصمیم گرفتن،انجام دادن نیست.»

 

💡نکته: تفاوت برنده با بازنده در عمل و بی عملی است.

 

هرگاه کسی طرحی را ارائه کند،می بینید که ده نفری قبل از او به این طرح فکر کرده اند، اما فقط به آن فکر کرده اند.

 

«آلفرد موفتاپرت»

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۷.۰۴.۱۹ ۱۰:۱۴]

💢چطور درخواست ارتقای شغلی کنیم؟

 

🔸درخواست ارتقای شغلی می‌تواند سخت و اعصاب‌خردکن باشد. اما اگر فکر می‌کنید آماده‌اید که یک پله بالاتر روید، باید بتوانید درخواست خود را مطرح کنید. چطور خود را برای گفت‌وگو با مدیرتان آماده می‌کنید؟ چه اطلاعاتی باید به همراه داشته باشید؟ چطور می‌خواهید مقدمه‌چینی کنید؟

 

🔸«سابینا نواز»، نویسنده، سخنران و مربی مدیران ارشد اجرایی می‌گوید: «درخواست ارتقای شغلی باعث می‌شود احساس آسیب‌پذیری کنید. کنترل در دست شما نیست. خودتان را به دست مدیرتان می‌سپارید تا قضاوتتان کند و ممکن است به این نتیجه برسد که ارزشمند نیستید.»

 

🔸اما «جوزف واینتراب»، استاد دانشگاه کسب وکار «بابسون» معتقد است برای پیشرفت در شغلتان، باید دفاع از خودتان را یاد بگیرید و بتوانید حق خود را بگیرید. او در ادامه می‌گوید: «نباید تصور کنید که سازمان، صرفا به خاطر اینکه کارتان را خوب انجام می‌دهید، حواسش به شما خواهد بود.

 

🔸این چند توصیه را رعایت کنید:

 

عمیقا فکر کنید

 

به‌عنوان اولین قدم، باید خوب فکر کنید و ببینید چه می‌خواهید. واینتراب می‌گوید: «آیا قدرت بیشتر می‌خواهید؟ پول بیشتر؟ مسوولیت مدیریتی بیشتر؟» آیا جایگاه شغلی خاصی را مدنظر دارید یا می‌خواهید «یک جایگاه جدید ایجاد کنید؟» همچنین باید درباره مهارت‌هایتان فکر کنید و ببینید چطور با اهداف سازمان در یک راستا قرار می‌گیرند.

 

تحقیق کنید

 

نواز می‌گوید: «عقل حکم می‌کند که اطلاعاتی از خارج از کارگروه خود به‌دست آورید. سایر مدیرانی که هم‌سطح مدیر شما هستند نیز نظراتی دارند.» او توصیه می‌کند که از آنها بخواهید درباره نقاط ضعف و قوت شما نظر بدهند. با افراد هم‌سطح خودتان هم صحبت کنید تا وجهه خود را در سازمان ارزیابی کنید.

 

طرح خود را آماده کنید

 

وقتی مشخص شد که دقیقا دنبال چه چیزی هستید، باید طرح خود را آماده کنید؛ یعنی دلایل قانع‌کننده خود را بنویسید و بگویید چرا سزاوار ارتقای شغلی هستید. نواز می‌گوید: «شما می‌خواهید ثابت کنید کارهایی که انجام می‌دهید بالاتر از سطح فعلی شماست و مربوط به همان سطحی است که می‌خواهید به آن ارتقا یابید.»

 

زمان مناسبی را انتخاب کنید

 

برای درخواست ارتقای شغلی، هیچ زمان ایده‌آلی وجود ندارد، اما واینتراب می‌گوید نباید زمان را نادیده بگیرید و باید حواستان باشد که درخواست خود را چه موقع مطرح می‌کنید. مثلا، یک هفته پس از تعدیل نیرو یا روزی که یکی از مشتریان اصلی را از دست داده‌اید، زمان مناسبی نیست. بهتر است «پس از یک اتفاق خوب» درخواست خود را مطرح کنید. مثلا وقتی که یک قرارداد مهم را امضا کرده‌اید یا وقتی گزارش درآمد شرکت منتشر شده و نتیجه مطلوب بوده است.

 

بذر بکارید

 

درخواست ارتقای شغلی، مساله‌ای نیست که یک بار درباره‌اش حرف بزنید و تمام شود، بلکه یکسری گفت‌وگوهای ادامه‌دار است. نواز توصیه می‌کند از یادداشتی که نوشته‌اید به‌عنوان راهنما استفاده کنید تا بدانید در هر مرحله چه چیزهایی باید بگویید.

 

بذر را پرورش دهید

 

وقتی بذر را کاشتید، باید «به مرور زمان آن را پرورش دهید.» نواز پیشنهاد می‌کند که از مدیر خود بازخورد بخواهید، البته نه آنقدر که او را اذیت کنید. مثلا ماهی یک‌بار. دقیق و مشخص صحبت کنید. مثلا می‌توانید بگویید: «من در یک ماه گذشته، با مشتریان کلیدی صحبت کرده‌ام و اینها را یاد گرفته‌ام. نظر شما چیست؟»

 

مراقب باشید

 

اگر شرکتی در خارج از سازمان به شما پیشنهاد شغلی داده، می‌توانید از آن برای رسیدن به ارتقای شغلی استفاده کنید. اما به‌عنوان استراتژی‌ای برای جلب حمایت مدیر، این کار ریسک‌های زیادی دارد. نواز تاکید می‌کند: «آدم‌ها معمولا به اولتیماتوم‌ها واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. این تاکتیک روی روابط تاثیر منفی می‌گذارد و باعث ارتقای افرادی می‌شود که هنوز آماده نیستند.» اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، مراقب باشید.

 

صبور باشید (اما نه تا ابد)

 

ارتقا معمولا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر بلافاصله به هدفتان نرسیدید، دلسرد نشوید. نواز در ادامه می‌گوید: «واقع بین باشید. همزمان که انتظار می‌کشید، کارهای خوب انجام دهید، خالصانه به دنبال راه‌هایی برای تاثیرگذاری باشید و سطح خود را بالا ببرید.» با این وجود، اگر حس کردید شرایط آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، به این فکر کنید که آیا می‌خواهید در این سازمان بمانید یا به دنبال کار در جای دیگری باشید. حداقل حالا می‌دانید کجای ماجرا ایستاده‌اید.

 

منبع: hbr

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۷.۰۴.۱۹ ۱۰:۱۶]

💥 زندگی فقط به اندازه حرفه ای شدن تو یه یک کار، بهت زمان میده،

 

پس مواظب باش، دنبال چه کاری میری.

 

 

دیالوگی بیادماندنی از فیلم  True Detective

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

 

     شاهین فرهنگ موفقیت                                     [۱۷.۰۴.۱۹ ۱۴:۴۲]

ساعات کاری انعطاف‌پذیر، یک استراتژی برد-برد

 

مزایای ساعات کاری انعطاف‌پذیر برای افراد شامل تعادل بهتر بین کار و زندگی، رفت‌وآمد کمتر، خستگی و فرسودگی کمتر، روزهای تعطیل بیشتر و نرخ پایین‌تر ابتلا به بیماری است. منافعی که از طریق این طرح به کسب‌وکارها می‌رسد، عبارتند از: نیروی کار با انگیزه، عملیات کارآتر و اثربخش‌تر، کارکنان فرسوده کمتر و در نتیجه کاهش اشتباهات و حوادث نامطلوب کاری را در پی دارد. این سیستم همچنین باعث می‌شود کسب‌وکارها از نیروی کار در زمان‌های اضافه‌کاری منتفع شوند، بدون آنکه مجبور باشند حقوق اضافه‌کاری پرداخت کنند، تسهیلات کمتری مورد نیاز بوده و نرخ بیماری و مرخصی استعلاجی نیز کاهش می‌یابد.

ساعات کاری انعطاف‌پذیر همچنین به کارکنان آزادی بیشتری برای سازماندهی کارهای خود به‌منظور انطباق با نیازهای شخصی می‌دهد. از طرفی، سفر برای آنها به دلیل فراهم شدن امکان آن در خارج از فصول اوج سفر، ارزان‌تر تمام خواهد شد.

در برخی از صنایع و زمینه‌های خاص مانند فناوری اطلاعات، زمان انعطاف‌پذیر موجب می‌شود که کارکنان بتوانند جدول زمانی خود را تغییر دهند. به عنوان مثال، یک نفر ممکن است تمایل داشته باشد ۴ روز کاری ۱۰ ساعته در هفته داشته باشد و سه روز به استراحت بپردازد یا ۵ روز کاری ۸ ساعته داشته و ۲ روز به استراحت اختصاص دهد. کارکنان می‌توانند در صورتی که مسوولیت‌هایشان پوشش داده شود، ساعات و روزهای تعطیلی خود را تعیین کنند.

سایر کارکنان ممکن است تمایل داشته باشند که کار خود را از صبح زود مثلا ساعت ۵ یا ۶ آغاز کرده و اواسط روز محل کار خود را ترک کنند؛ یا اینکه کار خود را دیرتر شروع کرده و تا دیروقت سر کار بمانند. یکی از مزایای این جدول زمانی، فرار از ترافیک و زمان‌های اوج رفت‌وآمد است. زمان کاری انعطاف‌پذیر همچنین به والدین برای هماهنگی کمک می‌کند. مثلا ممکن است پدر یا مادر از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر کار کرده و مسوولیت فرزند را پیش از مدرسه برعهده داشته باشد و دیگری از ۷صبح تا ۳ بعدازظهر کار کرده و مسوولیت فرزند را پس از مدرسه بر عهده داشته باشد. این راهکار به والدین کمک بسیاری می‌کند. زمان انعطاف‌پذیر همچنین برای کارکنان که در حال آموختن یا تحصیل رشته‌ای درسی یا مهارتی خاص هستند، مفید است. برای کارفرمایان، ساعات کاری انعطاف‌پذیر می‌تواند منجر به بهبود جذب و حفظ نیروی کار نیز شود. در سال ۲۰۰۹ و در خلال بحران بزرگ اقتصادی این گزینه در بین مدیران برای کاهش هزینه‌های نیروی انسانی بدون توسل به تعدیل و اخراج محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد. همچنین می‌تواند فعالیت‌های بیشتری را در ساعات معمول کاری پوشش داده و نیاز به اضافه‌کاری را کاهش دهد. ساعات کاری شناور می‌تواند فرصت‌های برابری را برای کارکنانی فراهم کند که نمی‌توانند مانند سایرین در ساعات کاری استاندارد در محل کار خود حاضر شوند.

البته کارکنان شیفت کار و سایر افرادی که باید خدمات خاصی را در ساعت معینی ارائه دهند، معمولا موفق به تغییر ساعات کاری خود نمی‌شوند. این موضوع یکی از مهم‌ترین ایرادات ساعات کاری انعطاف‌پذیر است که برای تمامی مشاغل قابل تعمیم نیست. در حالی که طیف گسترده‌ای از افراد، اعم از کارکنان تبلیغاتی، مشاوره‌ای، روزنامه‌نگاران و… می‌توانند از منافع این طرح برخوردار شوند، اما بسیاری از افراد نیز باید در ساعات خاصی با مشتریان یا ارباب رجوع در ارتباط باشند که سبب محروم شدن آنها از این طرح می‌شود؛ هر چند امروزه، پیشرفت تکنولوژی امکان ارائه بسیاری خدمات را بدون حضور فیزیکی کارکنان فراهم آورده است.

فارغ از جنبه‌های قانونی این مساله امروزه شرکت‌های بیشتری به منظور حفظ نیروی انسانی با ارزش و با استعداد خود اقدام به ارائه ساعات کاری شناور به آنها می‌کنند. از طرفی ظهور تکنولوژی‌های جدید امکان دورکاری و انعطاف بیشتری را در ساعات کاری آنها پدید آورده است. پس نمی‌توان تنها به ساعات کاری انعطاف‌پذیر به‌مثابه یک پیشنهاد نگریست، بلکه امروزه این مزایا لزوم ادامه فعالیت شرکت‌ها است. هر چند هنوز هم بسیاری از مدیران به شیوه سنتی به مسائل نگریسته و در تمامی شغل‌ها حضور کارکنان را موجب افزایش بهره‌وری و خروجی‌های سازمان می‌دانند.

 

منبع: نوشتار رشد

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

    شاهین فرهنگ انسان موفق                                     

شاهین فرهنگ

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • شاهین فرهنگ

شاهین فرهنگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی