برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد شاهین فرهنگ در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی شاهین فرهنگ کلیک کنید .
.
همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :
آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب
آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )
.
برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .
.
.
.
.
.
آموزشی _ انگیزشی :
شاهین فرهنگ کیست
کارکنان ناشاد و ناراضی می توانند آسیب برسانند.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست
📚 اشتباههای مشترک کارآفرینان برای شروع کسبوکار (بخش اول)
تارک کمیل یک کارآفرین سریالی که تجربه پنج بار شروع کسبوکار را داشته (همین اواخر به عنوان موسس و مدیرعامل پلتفرم ارتباطی Cerkl) میگوید: «من سه یا چهار بار در هفته با کارآفرینان صحبت میکنم و همه آنها دقیقا با همان مسائل پیش من میآیند.» او میافزاید: «مردم بارها و بارها در تلههای یکسان گرفتار میشوند. اگر آنها بتوانند تنها از این اشتباهات معمول اجتناب کنند، شانس موفقیت شرکت آنها بهطور قابلتوجهی افزایش خواهد یافت.»
کمیل تنها کسی نیست که چنین تفکری دارد. مشاوران، سرمایهگذاران خطرپذیر و کارآفرینان سریالی همگی متفقالقول هستند که کارآفرینان دچار یک مجموعه اشتباهات مشترک میشوند.
اما این اشتباهات چیست؟ در زیر 6 مورد از آنها را آوردهایم:
1⃣ آماده نکردن زندگی خود
هیچ فردی بدون آموزش اولیه نباید برای دوندگی در ماراتن بوستون شرکت کند. همین حالت برای استارتآپها نیز صادق است. باید با آموزش قبل از شروع یک کسبوکار (از استراحت و تغذیه کامل تا ایجاد روابط قویتر)، خودتان را آماده کنید. کمیل میگوید: «باید سرسخت باشید و اطمینان حاصل کنید که آماده هستید و هر قسمت از زندگی شما تحت کنترل خودتان است.»اگر دوستان و خانواده از آنچه اتفاق میافتد درک درستی نداشته باشند و دیدگاه و اهداف شما را حمایت نکنند، مشکلات شخصی برای شما ایجاد خواهند کرد؛ گذشته از اینکه اختلالات بزرگی بر کسبوکار شما نیز وارد خواهد آمد. یک مکالمه صاف و ساده برای مدیریت انتظارات با آنها داشته باشید. کمیل میگوید: «به آنها بگویید: (میخواهم توجهم را صرف این موضوع کنم و این اصلا به آن معنا نیست که شما برای من اهمیت کمتری دارید.»
2⃣ سردرگم کردن یک محصول با یک کسبوکار
در عصر اپلیکیشنها، اریک هالتزکلاو که یک کارآفرین سریالی و استراتژیست شرکتی است، میگوید: «یک محصول یک نیاز شخصی را رفع میکند؛ اما یک کسبوکار واقعی چیزی دارد که بهخاطر آن، مشتریان بارها و بارها بازمیگردند.» اما چگونه این تمایز را ایجاد کنیم: آیا جریانهای درآمدی بالقوه پشت خرید اولیه یک محصول مشتری دارید؟ این یک فاکتور کلیدی برای سرمایهگذاران موثر در آینده است؛ کسانی که میخواهند اطمینان حاصل کنند که آنچه امروز ارائه میدهید ماندگاری خواهد داشت. هالتزکلاو در ادامه میگوید: «آیا میخواهید مجوز تکنولوژی مورد استفاده خود را به فرد دیگری بدهید؟ کسبوکارتان در 3 یا 5 سال بعد به چه صورت درمیآید؟ این مسائل از چشمانداز یک سرمایهگذار بسیار مهم هستند و به شما کمک خواهد کرد تا دریابید که آیا اصلا یک کسبوکار دارید یا خیر.»
3⃣ هزینه نکردن برای مهارتها
با تمام احترام باید بگوییم که شما در همه چیز خوب نیستید. اصلا نمیتوانید اینگونه باشید. هر بخش از یک کسبوکار باید با تخصص و مهارت انجام شود (بهخصوص مسائل خاص مانند مالیات و مسائل قانونی). گرگ رائو، مدیر ارشد عملیاتی ریداگو، یک شرکت مهندسی سختافزار واقع در اورگون میگوید: «پیریزی نه فقط شرکتتان بلکه سرمایهگذاریهای بالقوه در مسیر نادرست، میتواند پیامدهای منفی برای شما به همراه داشته باشد.» بنابراین هر جا به مشکل برخوردید، راهنماهای رایگان آنلاین دانلود نکنید یا تصور نکنید که میتوانید خودتان همه چیز را حل کنید. به گفته رائو کارآفرینان نیاز به نگاه از دید یک کارشناس دارند. پس حتما یک کارشناس بیابید.
4⃣ بیاعتنایی به دادهها
لیزا استون یکی از موسسان BlogHer که یک جامعه آنلاین است میگوید: «تفکر جادویی میتواند هر کسبوکاری را بکشد.» نمیتوانید تنها معتقد باشید که پیروز میشوید؛ بلکه باید با محاسبات ریاضی دریابید که آیا موفق خواهید شد یا خیر. باید دادههایی وجود داشته باشد که ثابت میکنند که ایده بزرگ شما واقعی است یا حداقل شاخص مهمی فراهم میکند. وقتی این دادهها را جمعآوری میکنید، از آنها برای ایجاد شاخصهای کلیدی عملکرد یا مراحل برجسته استفاده کنید تا نشان دهید که ایده یا کسبوکار شما در حال پیشرفت است.
ادامه دارد...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست
📚 همزمان با گسترش دایرهٔ دانش ما، تاریکیای که این دایره را احاطه میکند، نیز گسترده میشود
« آلبرت انیشتین »
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۵.۰۴.۱۹ ۱۵:۳۴]
📚 اشتباههای مشترک کارآفرینان برای شروع کسبوکار (بخش پایانی)
5⃣ مقیاسگذاری خیلی سریع
این آمار نگرانکننده است: 74 درصد استارتآپهای اینترنتی در حالی شکست میخورند که از رشد بالایی برخوردار هستند؛ اما چرا؟ چون خیلی سریع و خیلی زود مقیاسبندی میکنند. اریک رانالا یکی از موسسان و شریک مدیریتی Mucker Capital که در لسآنجلس واقع است میگوید «این مساله بسیار اتفاق میافتد. مردم پول بهدست میآورند و تصور میکنند سرشار از منابع مالی هستند و سپس آن را در مسیر نادرست استفاده میکنند. اما در همان زمان آنها درمییابند که خرج کردن آنها را به جایی نمیرساند؛ این امر اغلب خیلی دیر اتفاق میافتد.»آنها روی چه چیزی خرج میکنند؟ همه چیز؛ از بازاریابی تا استخدام سریع کارمندان بسیار زیاد. اما مشکل اصلی همان است: آنها این بودجه را روی مسائلی صرف میکنند
که برای گسترش کسبوکار آنها یا دستکم تعیین اینکه آیا کسبوکارشان قابلدوام است یا خیر، ضروری نیستند. رانالا میگوید: «اگر بدون رسیدن به مراحل مهم کسبوکار، جیبتان را خالی کنید، راهی بسیار دشوار برای افزایش منابع مالی بیشتر خواهید داشت.»
6⃣ ترس از شکست
یک لغت ترسناک برای کارآفرینان وجود دارد و آن هم «شکست» است. هیچکس نمیخواهد در نقطه مقابل موفقیت باشد. کمیل میگوید: «واقعا این لغت اشتباه است؛ چرا که «شکست خوردن» به این معنا است که هیچ مزیتی وجود ندارد و اکثر مواقع اصلا اینطور نیست. این طرز تفکر را عوض کنید. شما شکست نخوردهاید؛ تنها تجربهای داشتهاید که کسبوکار بعدی شما را بهبود خواهد بخشید. به گفته کمیل گرچه هر بار این تجربه به شما ضربه زده است اما اکنون نکات جدیدی آموختهاید و میتوانید از این درس برای پیشبرد اهدافتان و بهتر کردن کسبوکارتان استفاده کنید.» بنابراین آیا میتوانیم بگوییم 6 مورد برای شکست استارتآپ وجود دارد؟ بله به لحاظ تکنیکی همینطور است. اما بهتر است بگوییم که راههای زیادی برای «یادگیری» وجود دارد.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۵.۰۴.۱۹ ۲۱:۴۱]
💢 خماری بعد از تعطیلات
▪️افراد در سرتاسر دنیا بعد از تعطیلات ممکن است به سختی و شاید، با کمی ناراحتی به سر کار برگردند. در واقع "خماری بعد از تعطیلات:
(after vacation hangover)"،
یک پدیده اثبات شده روانشناسی است. برای اینکه با روحیه و آمادگی کامل سر کارتان حاضر شوید چند نکته را رعایت کنید:
1️⃣به کل سال و اهدافی که بدنبال آن هستید، فکر کنید. استراحت در تعطیلات قرار است به شما کمک کند تا به بهتر از گذشته به اهداف خود برسید.
2️⃣در روزهای اول بعد از تعطیلات، فشرده کار نکنید و زودتر به خانه بروید و از اضافه کاری پرهیز کنید.
3️⃣برنامه تفریحی کوتاهی بعد از ساعات کاری داشته باشید مثلا قدم زدن در پارک و ...
4️⃣با همکاران خود تجربیات سفر را به اشتراک بگذارید. این فرصت خوبی برای بهبود فضای ارتباطی و شناخت علایق در بین همکاران است.
5️⃣سعی کنید حداقل یک عادت خوب را در سال جدید وارد محیط کارتان کنید. ( این آخری خیلی مهم است👌)
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۵.۰۴.۱۹ ۲۱:۴۵]
📚 به گفته بزرگ و اندیشمندی :
"مشرق زمین دنیای افراط و تفریط است"
من به شدت می ترسم و
ترسم از این است که حادثه پلاسکو را چون رودبار ، بم و ... فراموش کنیم، در حالیکه درس درستی نگرفته باشیم .
در" نق زدن "، آنقدر افراط کنیم
که در " نقد منصفانه " تفریط کرده ایم .
چنان به مدیران و ورزشکاران و هنرمندان حاضر در شوراها بتازیم که حتی ارزش هنری و ورزشی آنها نادیده گرفته شود، آنگونه که در "بزرگ کردن" ایشان شاید افراط کرده باشیم .
باشد که بیشتر تامل کرده و متعادل تر رفتار کنیم و سرمایه های اجتماعی و مدیریتی کشورمان را همانند پلاسکو از بین نبریم .
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۰:۴۵]
💢 عادت هایی که قاتل بهره وری شما هستند.
شاید بدون آن که اطلاع داشته باشیم درصد بهره وری مان دچار مشکل و نقصان شده است. زمان آن رسیده تا به تمام عادت های نادرستی که می تواند مانع پیشرفتمان شود خوب دقت کنیم. فهرست زیر شامل ۱۰ عادت غلطی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
🔸چند وظیفه گی بودن
چند وظیه گی (مالتی تسکینگ) را کنار بگذارید. این عادت یکی از رایج ترین و بدترین عادت های انسان است. بر خلاف آن چه تصور می کنید چند وظیفه گی هیچ کمکی به رشد و بهره وری نمی کند. در واقع اگر فقط یک کار را در دست داشته باشید می توانید در زمان کمتر و با نتیجه بهتر آن را به سرانجام برسانید.
🔸 چک کردن دائم ایمیل شخصی
امروز چند بار ایمیلتان را چک کردید؟ خیلی از افراد بیشتر وقت روز در اینباکس شان می گذرانند؛ خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها در عوض کار کردن بلای جان شرکت ها شده است.
🔸-برای هر کاری داوطلب شدن
این که بخواهید تمام کارها را به عهده بگیرید، جز این که به شما و کسب و کارتان آسیب برساند؛ نتیجه دیگری در بر ندارد.
🔸بلد باشید” نه” بگویید
وارن بافت می گوید: “به دیگران اجازه ندهید که برنامه زندگیتان را تنظیم کنند. وقتی به کسی جواب نه بدهید، یعنی این که زمان بیشتری برای نیازهای خود دارید”
🔸نتیجه کارهای خود را بررسی نکردن
از اپلیکیشن ها استفاده کنید؛ صدها اپ نوشته شده که قادر هستند تمام فعالیت های روزانه شما را زیر نظر داشته باشند و از آن گزارش تهیه کنند.
🔸کار کردن برای زمانی طولانی بدون وقفه
گاهی لازم است که استراحت کنید. به صدایی که از بدنتان می آید گوش کنید و اجازه دهید که دوباره خود را بازیابی کند. بدن برای مدت مشخصی می تواند روی یک کار متمرکز باشد گفته می شود حداکثر ۹۰ دقیقه است).
🔸-کار کردن بدون روال
داشتن روال کاری برای این که ذهن خود را کاملا معطوف کارتان کنید، لازم و ضروری است. اگر روال مشخصی نداشته باشید همیشه زمان از دست می دهید.
🔸لیست طولانی از کارهای روزانه
سعی کنید از پر کردن فهرست کارهای روزانه خود پرهیز کنید. مطمئن باشید امکان ندارد بتوانید آن ها را در طول یک روز کاری تکمیل کنید.
🔸-زیاد از حد به اینترنت وصل هستید
اگر دیگران از طریق گوشی، ایمیل، توییتر، فیسبوک و … به شما دسترسی داشته باشند؛ به معنی آن است که شما بیش از اندازه در تیررس آن ها هستید که هر کدام از آن ها می توانند به راحتی شما را از کار و زندگی بیاندازند.
🔸عادت خواندن اخبار
مقداری از زمان را برای خواندن یا نوشتن در نظر بگیرید. از مدیای با کیفیت استفاده کنید. از کلیک کردن روی تیترها یا خواندن اخبار کوتاه پرهیز کنید.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۰:۵۶]
⏺ وظایف مهم مدیریتی در کسبوکارهای اینترنتی
◀️ هنر یک کارآفرین یا مدیر کسبوکار اینترنتی اجرایی کردن یک ایده، راه انداختن یک سایت و تشکیل دادن یک تیم نیست! تمام موارد ذکر شده شرط لازم هستتند، مهمترین وظیفه یک کارآفرین همسو کردن مهارتها، تواناییها و خصوصیات فردی اعضاء تیم برای تولید خدمات یا محصول نهایی است. این تمرکز و همسویی بدون تعیین شرح وظایف مشخص امکانپذیر نیست.
◀️ گاهی سازوکارهای بهینه شده در یک شرکت با قوانین خشک و ساعات کار کاملا رسمی، مقاوت زیادی در برابر تغییرات نشان میدهد، گاهی هم دوستی و صمیمیت اعضاء تیم به همراه آرزوهای بلندپروازانه تصور نیاز به تعیین شرح وظایف ر از بین میبرد.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۰:۵۷]
[Forwarded from NABSH نبش]
[ Photo ]
💥 شکایت کردن بسیار آسانتر از قدرشناس بودن و تلاش برای بهبود است
به همین دلیل است که همیشه بازار شکایت داغ است...
#خلاقباشیم
🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)
https://t.me/joinchat/AAAAAEtmM6V76YdsGyRBMQ
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۶:۲۹]
📚 اشتباهاتی که کارمندان شایسته را فراری می دهد
نگه داشتن کارمندان خوب به ظاهر سخت است اما می توان به راحتی و با اجتناب از چند اشتباه رایجی که این امر را سرعت می بخشد، آنها را از دست نداد. زمانی که شرکتی خطا می کند اولین کسانی که آن جا را ترک می کنند، بهترین کارمندانش هستند چرا که بیشترین استعدادها را دارند.
این احساس ناگهانی پدیدار نمی شود بلکه به آرامی در بی علاقگی آن ها به کار نمود پیدا می کند. Michael Kibler بخش اعظمی از کارش را به مطالعه ی این پدیده پرداخته و آن را جرقه نامیده است. طبق این تعریف کارمندان آتش اشتیاقشان به کار را مانند ستاره های در حال مرگ، از دست می دهند.
برای جلوگیری از تبدیل شدن آتش اشتیاق کارمندان خوب به این بی علاقگی، مدیران باید از بروز شرایط زیر جلوگیری نمایند.
1⃣ وضع بیش از اندازه قوانین
در این که شرکت ها باید قوانینی داشته باشند، شکی نیست. اما باید مواظب بود که قوانین ضروری با قوانین دست و پا گیر اشتباه نشوند. حتی کارمندان خوب نیز زمانی که فکرمی کنند تحت نظر شدید هستند، به دنبال جای دیگری برای کار می گردند.
2⃣ برخورد یکسان با همه
البته در مدارس اگر همه دانش آموزان به یک چشم نگریسته شوند خوب است، اما در محیط های کاری باید استراتژی دیگری به خدمت گرفته شود. در محل کار نباید با همه به یک شکل رفتار کرد. این کار به بهترین کارمندان شما نشان میدهد که میزان عملکرد آن ها در رفتار مدیر با آن ها اثری نمی گذارد.
3⃣ بی توجهی به عملکرد ضعیف کارکنان
در موسیقی جاز هر قدر که گروه خوب کار کند، باز هم صدای ساز نوازنده ای که عملکرد ضعیفی دارد؛ شنیده می شود. همین طور در یک شرکت زمانی که مدیر به عملکرد ضعیف یک کارمند اهمیت نمی دهد، بقیه ی کارمندان نیز از تلاش کردن دلسرد می شوند.
4⃣ اهمیت ندادن به دستاوردهای مهم کارکنان
تشویق در افزایش انگیزه ی کارمندان بسیار موثر است. هر کسی که بیش ترین تلاش خود را نشان می دهد، انتظار تقدیر شدن را نیز دارد؛ زیرا تنها در این صورت است که مدیر به کارمندش نشان می دهد به او اهمیت می دهد.
5⃣ قطع ارتباط با کارکنان
دلیل استعفای بیش از نیمی از کارمندان، عدم ارتباط با مدیر است. مدیران شرکت های برجسته به خوبی می توانند میان مدیر و انسان بودن تعادل برقرار کنند. جشن گرفتن موفقیت کارمندان و یا هم دردی با کسانی که زمان سختی را می گذارنند مثال هایی برای این مورد هستند.
6⃣ پنهان کاری در مورد اهداف بزرگ شرکت
ارسال لیست وظایف و انتظار برآورده شدن آنها کار آسانی است، اما ضرورت دارد که کارمندان برجسته را در جریان امور بگذارید. این نوع کارمندان چون به کارشان اهمیت می دهند، حجم زیادی از کار را متقبل می شوند و برای این منظور به هدف نیازمندند. اگر آن ها هدف را ندانند، دچار بی انگیزگی می شوند و در جای دیگری به دنبال هدف می گردند.
7⃣ فراهم نکردن امکانات لازم برای دنبال نمودن علایق شخصی کارکنان
گوگل امکانی را برای کارمندانش فراهم کرده که 20 درصد از زمان خود را صرف علاقه مندی هایی نمایند که به باورشان «بیشترین نفع را عاید آن می کنند». بیش ترین اثر چنین کاری علاقمند کردن افراد به کار کردن برای شرکت متبوعشان خواهد بود.
کارمندان با استعداد، پرشور نیز هستند. اگر برای این کارمندان فرصتی مطابق با علاقمندی شان را فراهم کنید، هم مبتکرتر می شوند و هم از کارشان راضی خواهند بود.
8⃣ ایجاد جوی بیش از اندازه جدی در محیط کار
اگر کارمندان در محل کار خوش نگذرانند، کسل شده و تمام قدرت شان را به کار نمی گیرند. برای مثال شرکت گوگل، کلاس های ورزش، غذای مجانی و بولینگ برگزار می کند. اگر کار جالب باشد، فرد علاقه ی بیش تری برای وقت گذراندن در آنجا دارد و شاید بخواهد ساعات بیش تری نیز کار کند.
مدیران عامل علت ریزش های شان را هر چیزی می دانند مگر خودشان و متاسفانه در چنین شرایطی در نهایت، کارمندان شغل شان را ترک نمی کنند بلکه مدیران خود را.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۶:۳۶]
[ Photo ]
💥 سه سرگرمی جذاب برای خود پیدا کنید:
یک سرگرمی برای پول درآوردن
یک سرگرمی برای سلامتی جسم
و یک سرگرمی برای افزایش خلاقیت
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۱۶:۳۸]
[Forwarded from NABSH نبش]
[ Video ]
ساخت قوری چای به روش سنتی
#خلاقباشیم
🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)
https://t.me/joinchat/AAAAAEtmM6V76YdsGyRBMQ
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۲۳:۱۹]
[ Photo ]
عدم دسترسی به تامین مالی، اصلی ترین چالش کسب و کار در ایران است
تورم نیز چالش بعدی است که خوشبختانه کمرنگ شده است
نتایج نظرسنجی صورت گرفته از مدیران کسب و کار کشور
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۶.۰۴.۱۹ ۲۳:۲۳]
📚 7 درسی که اکثر مردم آرزو می کنند ای کاش زودتر می آموختند!
1⃣ زمان از آنچه فکر می کنید، بسیار سریع تر می گذرد.
2⃣ زیبایی از بین می رود اما رفاقت و صمیمیت رشد می کند.
3⃣ هیچ سرگرمی، علاقه، کتاب یا کاری به مهمی افرادی که وقتتان را با آنها می گذرانید نیست.
4⃣ هر دانه ای که در گذشته کاشته اید، چه خوب و چه بد، روزی میوه خواهد داد و بر کیفیت زندگیتان اثر خواهد گذاشت.
5⃣ شما بیشتر حسرت کارهایی که انجام ندادید را خواهید خورد تا کارهایی که به اشتباه انجام دادید.
6⃣ هر روز که از خواب برمی خیزید، یک پیروزی است.
7⃣ اگر همین حالا شروع کنید، هیچ وقت برای اینکه تبدیل به کسی شوید که می خواستید، دیر نیست.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۰:۱۲]
💢بهبود بخشیدن به عملکرد کارکنان جدید
از نظر یک مدیر، کارمندان تازه استخدام شده نمیتوانند به اندازه کافی سریع کار کنند. برای هر مدیری که زمان برایش مهم باشد ایجاد تعادل میان نیاز یک کارمند جدید برای یادگیری راه وروش سریع کارو اینکه فرد تازه استخدام شده هر چه زودتر وارد چرخه بازدهی شود یک مساله جدی است.
✅بهبود عملکردکارمندان از دیدگاه خبرگان
دیک گروت، بهعنوان مشاور مدیریت کارایی و نویسنده مجموعه «نحوه انجام ارزیابی درست از کارآیی» میگوید: «اگر میخواهید افراد عملکرد خوبی داشته باشند، باید شروع خوبی را برای آنها رقم بزنید. این مساله به نظر واضح میآید، اینطور نیست؟» مهم است که درباره اولین ماههای کار آنها در شرکت با فراست و هوشمندانه عمل کنید. مایکل واتکینز که نویسنده پرفروشترکتاب «90 روز اول» است، میگوید: «افراد زمانی که تازه وارد یک شغل میشوند بسیار هیجان زده و تا حدی آسیبپذیر هستند. این مناسبترین زمانی است که شما میتوانید تاثیر زیادی روی آنها بگذارید.» او ادامه میدهد: «اغلب آنهایی که کمترین توجه را دریافت میکنند همانهایی هستند که مایلند به واحدهای دیگر منتقل شوند.» چه فرد استخدام شده جدید برای اولین بار وارد شرکت شده باشد و چه از واحد دیگر سازمان منتقل شده باشد، در اینجا از دیدگاه این دو نویسنده به شرح این موضوع میپردازیم که چگونه این کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.
✅تمرکز بر فرهنگ
تمرکز بیشتر مدیران در مورد کارمندان جدید روی فراگیری اصول کسبوکار- استراتژی، ساختارهای رسمی-یا تشریح قوانین و دستورالعمل کارمندان یا مقررات انطباقی و انضباطی سازمان است. البته همه این موارد مهم هستند؛ اما طبق نظر واتکینز «تمرکز اصلی باید روی فرهنگ و سیاستها باشد.» و برای این کار نباید تا اولین روز کاری فرد صبر کنید، بلکه این کار را باید از همان فرآیند استخدام و زمانی که در حال مصاحبه با افراد بالقوه و ارزیابی آنها برای مناسب بودنشان در سازمان انجام میدهید آغاز کنید.
✅ با صداقت درباره نحوه انجام کارها صحبت کنید و به سوالات پاسخ دهید. بعد زمانی که کارمند شروع بهکار کرد، این گفتوگو را در چند جلسه در ابتدای کار او ادامه دهید. اگر استخدام جدید از خارج از شرکت است، تصور نکنید که زبان سازمان و آن صنعت مورد نظر را بداند. زمان بیشتری را به ترجمه این زبان برای او اختصاص دهید. به او فرصت دهید بعد از جلسات از شما سوال بپرسد و به بعضی نکات مهم در رابطه با ارتباط میان افراد اشاره کنید، نکاتی که یک فرد از خارج از سازمان هیچ راهی برای دانستن آن ندارد.
ارتباط اجتماعی به فرد تازه استخدام شده کمک میکند که فرهنگ یا سیاستهای سازمان را بهتر درک کند. پس قبل از شروع بهکار او این نکته را مد نظر قرار دهید: این شخص برای موفق شدن باید با چه کسانی آشنا شود؟ از سه نفر شروع کنید و او را به این افراد و همتیمیها معرفی کنید.
✅مشارکت همه همکاران
واتکینز پیشنهاد میکند برای سرعت بخشیدن بهکار یک کارمند جدید همه همکاران تیم را با ایجاد «مسوولیت جمعی» مشارکت دهید تا این شخص بتواند موفق شود. گروت پیشنهاد میکند از یک نفر در تیم بخواهید اسپانسر شود و هر گاه عضو جدید دچار مشکل شد، نزد این شخص برود. این کار باعث تقویت مهارتهای رهبری نیز میشود و کارمند جدید هم بدون آنکه لازم باشد وقت مدیر را با سوالات گاهاٌ بی معنی خود بگیرد، فیدبک لازم را به خوبی دریافت کند. ضمنا بخشی از مسوولیتها از دوش شما نیز برداشته خواهد شد.
✅انتظارات باید از ابتدا مشخص باشند
کارمند جدید شما باید از ابتدا انتظارات شغلی خود را بداند. گروت توضیح میدهد که بهعنوان مثال شرکتی در تگزاس هر کارمند جدید یا انتقالی، یک کپی از ارزیابی کارآیی دریافت میکند. مدیر فرم ارزیابی را از روز اول ارائه میدهد و به این ترتیب او از این ابزار استفاده میکند تا به کارمند جدید بگوید کارآیی او چگونه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مسوولیت او در سازمان چیست.
✅مسائل ریز و کوچک را در روزهای اول را نادیده نگیرید
خودتان را به جای کارمند جدید بگذارید. گروت میگوید: باید مطمئن شوید که روز اول کار او به شکل مثبتی خاطره انگیز باشد. شاید بیش از حد متواضعانه به نظر بیاید اما توجه به نکات ریز در نگرش وی تفاوت ایجاد میکند. همچنین با دادن کارت ویزیت به او، امکان بعضی دسترسیها، معرفی کردن واحدها میتوانید فضای خوشایندی را ایجاد کنید. واتکینز توضیح میدهد که بعضی شرکتها این مسائل ریز و کوچک را فراموش میکنند، درحالیکه تاثیر منفی خود را میگذارد.
✏️منبع: hbr
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۰:۱۵]
[ Photo ]
آیا میدانید
2% از فروشها ناشی از اولین ارتباطها هستند.
3% از فروشها مربوط به دومین ارتباط هستند.
5% از فروشها حاصل سومین ارتباط هستند.
10% از فروشها حاصل چهارمین ارتباط هستند.
80% از فروشها حاصل پنجمین تا دوازدهمین ارتباط هاست .
هرگز از پیگیریهای خود در زمینه بازاریابی نا امید نشوید.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۳:۳۰]
[ Photo ]
برای شناخت مفهوم بازاریابی و برنامهریزی بازاریابی این اینفورگرافی را به دقت مطالعه کنید.
در چندگامسعی میکنم برنامه ریزی بازاریابی را توضیح بدهم.
سال اینده قطعا سال سختی است اگر برای ان برنامهریزی نکنیم قطعا برای ما مشکل خواهد بود
مهدی اسفندیاری نیا
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۳:۳۰]
(http://tkanal.ir/t/d30d33a79965550746.png)🔷شش دلیل رایج ورشکستگی در کسب و کار
1- توان نیروی انسانی موجود، برای رشد کسبوکار شما کافی نیست.
2- خیلی دیر استخدام میکنید.
3- کسبوکار شما فاقد رویکردی صحیح است.
4- غفلت در مدیریت جریان نقدینگی شرکت.
5- نمیتوانید همگام با رشد تقاضا پیش بروید.
6- عدم وجود مهارتهای مدیریتی در مدیران.
در حقیقت نادیده گرفتن نیرو های سازمانی بزرگترین ضعف بنیادی سازمان ها و شرکت های امروزی است.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۵:۰۱]
[ Photo ]
💢پنج ویژگی اصلی هوش عاطفی (احساسی)
هوش عاطفی (احساسی)، به مدیریت و کنترل عواطف و احساسات خود و دیگران اشاره دارد که به اشتباه در برخی منابع، هوش هیجانی ترجمه شده است.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۶:۱۲]
💠هفت توصیه مدیریتی برتر:
🔹توصیه اول:
به لیست کارهای روزمره خود کاملا پایبند باشید.
بزرگترین خطاها از کوچکترین غفلتها آغاز میشود و به همین دلیل هم هست که سرمنشأ تمام بی نظمیها و اشتباهات در تیمهای کاری از بی توجهی اعضای تیم و در راس آنها رهبر تیم نسبت به کارها و فعالیتهایی آغاز میشود که از قبل برنامهریزی شدهاند و ما از آنها با عنوان لیست کارهای روزمره یاد میکنیم.
🔹توصیه دوم:
نگرانی و تردید را متوقف کنید.
آنچه به شدت از قابلیتها و پتانسیل های یک مدیر میکاهد، وجود حس تردید و بدبینی او نسبت به دیگران و مهمتر از آن در مورد آینده است. بنابراین همیشه به همان چیزی فکر کنید که دوست دارید اتفاق بیفتد. نگرانی و تردید یک مدیر مانند سم مهلکی است که به تمام کارکنان سرایت میکند و آنها را از کار موثر باز میدارد.
🔹توصیه سوم:
ارزشها را بر کمیتها مقدم بدارید.
تحقیقات نشان داده انجام همزمان چندین پروژه و فعالیت به نتایج درخشان و مطلوبی منتهی نخواهد شد و کیفیت نهایی کارها را به شدت تنزل میبخشد. البته این به آن معنا نیست که حتما خود را صرفا به انجام یک فعالیت یا اجرای یک پروژه محدود کنید، چراکه این کار باعث کند شدن سرعت پیشرفت امور میشود. بهترین راهبرد در این میان عبارت است از تمرکز بر اولویتهای موثر و کلیدی و انجام دادن همزمان دو یا سه پروژهای که شما را تا حد زیادی به هدف نهاییتان نزدیکتر میکنند.
🔹توصیه چهارم:
با خودتان جلسات منظمی برگزار کنید!
یکی از بهترین و در عین حال عجیبترین عادات مدیران و رهبران بزرگ این است که با خود جلسات منظمی برگزار میکنند و به اصطلاح «با خود خلوت میکنند». بنابراین توصیه میشود تمام مدیران حداقل هفتهای یک بار با خود جلسه بگذارند و در جریان این جلسات هم عملکرد پیشین و نقاط قوت و ضعف شان را بررسی کنند و هم برای انجام پروژههای آتی برنامهریزی کنند.
🔹توصیه پنجم:
به هیچ عنوان در برابر تغییر دادن خود مقاومت نکنید.
یکی از بدترین رفتارهایی که از یک مدیر یا رهبر ممکن است سر بزند مقاومت و خیرهسری او در برابر تغییر دادن خود است. تغییر مثبت و سازنده برای هر فرد و سازمانی واجب است. کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید و ببینید که همکاران و اطرافیان شما چگونه با تغییر دادن خود به موفقیتهای فردی و سازمانی بزرگی دست پیدا کردهاند، پس شما هم میتوانید با تغییر دادن خود و محیط اطرافتان به موفقیت دست یابید.
🔹توصیه ششم:
خودتان را اخراج کنید!
شوکهای مدیریتی و نهیب زدن از بالا برای کارکنان اثر معجزهآسایی دارد، چه رسد به خود مدیران. بنابراین اگر میخواهید از دستاوردها و موفقیتهای قبلی خود مغرور نشوید یا دچار روزمرگی و سستی در کار نشوید، حتما به خودتان نهیب بزنید.
🔹توصیه هفتم:
مدیر تک بعدی نباشید.
بعضی از مدیران صرفاً مدیرانی کاریزماتیک و پرنفوذ هستند، اما فاقد کارآیی و بهرهوری کافی در کار هستند، درحالیکه برخی دیگر از مدیران پربازده و مولد از فقدان قدرت تحلیل یا نفوذ بر افرادشان رنج میبرند. در دنیای پرتکاپو و مملو از رقابت امروز لازم است مدیران و رهبران از کلیه توانمندیها و پیش نیازهای مدیریتی برخوردار باشند و اگر چنین نیستند در راستای به دست آوردن آنها گام بردارند.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۷.۰۴.۱۹ ۱۶:۲۰]
[Forwarded from NABSH نبش]
[ GIF ]
خودرو ها در سال 2025
#خلاقباشیم
🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)
https://t.me/joinchat/AAAAAEtmM6V76YdsGyRBMQ
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۰۰:۰۴]
💥 هیچوقت نباید از بلد نبودن کاری ترسید
یادمان باشد که تایتانیک را بهترین کشتیسازان ساختند و بهترین ملوانان هدایت کردند، اما کشتی نوح را آماتورها...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۰۰:۰۵]
📚 قدرتمندترین عامل انگیزشی کارکنان چیست؟
آیا می دانستید که قدرتمند ترین عامل انگیزشی، تشویق در برابر عموم است؟
البته جایزه های پولی، سفر های تفریحی و از این قبیل با ارزش هستند اما در زمان کمی خرج و فراموش می شونذ. اما تصور کنید به خاطر کار خوبی که انجام داده اید در مقابل دیدگان همه از شما به خوبی تقدیر شود. چه حسی به شما دست می دهد؟ عالی است. مانند این است که مدال طلا گرفته باشید. زیرا همه، ارزش کاری که شما برای شرکت و آنها ایجاد کرده اید را در می یابند.
💡 کارمندانی که مرتب به خاطر کار خوبی که انجام داده اند معرفی می شوند، وفاداری و خلاقیت بیشتری نشان می دهند چرا که هرگز نمی خواهند این نام نیک را خراب کنند و از اینکه مفید واقع شده اند خوشحال می شوند.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۰۹:۰۷]
💠هفت توصیه مدیریتی برتر:
🔹توصیه اول:
به لیست کارهای روزمره خود کاملا پایبند باشید.
بزرگترین خطاها از کوچکترین غفلتها آغاز میشود و به همین دلیل هم هست که سرمنشأ تمام بی نظمیها و اشتباهات در تیمهای کاری از بی توجهی اعضای تیم و در راس آنها رهبر تیم نسبت به کارها و فعالیتهایی آغاز میشود که از قبل برنامهریزی شدهاند و ما از آنها با عنوان لیست کارهای روزمره یاد میکنیم.
🔹توصیه دوم:
نگرانی و تردید را متوقف کنید.
آنچه به شدت از قابلیتها و پتانسیل های یک مدیر میکاهد، وجود حس تردید و بدبینی او نسبت به دیگران و مهمتر از آن در مورد آینده است. بنابراین همیشه به همان چیزی فکر کنید که دوست دارید اتفاق بیفتد. نگرانی و تردید یک مدیر مانند سم مهلکی است که به تمام کارکنان سرایت میکند و آنها را از کار موثر باز میدارد.
🔹توصیه سوم:
ارزشها را بر کمیتها مقدم بدارید.
تحقیقات نشان داده انجام همزمان چندین پروژه و فعالیت به نتایج درخشان و مطلوبی منتهی نخواهد شد و کیفیت نهایی کارها را به شدت تنزل میبخشد. البته این به آن معنا نیست که حتما خود را صرفا به انجام یک فعالیت یا اجرای یک پروژه محدود کنید، چراکه این کار باعث کند شدن سرعت پیشرفت امور میشود. بهترین راهبرد در این میان عبارت است از تمرکز بر اولویتهای موثر و کلیدی و انجام دادن همزمان دو یا سه پروژهای که شما را تا حد زیادی به هدف نهاییتان نزدیکتر میکنند.
🔹توصیه چهارم:
با خودتان جلسات منظمی برگزار کنید!
یکی از بهترین و در عین حال عجیبترین عادات مدیران و رهبران بزرگ این است که با خود جلسات منظمی برگزار میکنند و به اصطلاح «با خود خلوت میکنند». بنابراین توصیه میشود تمام مدیران حداقل هفتهای یک بار با خود جلسه بگذارند و در جریان این جلسات هم عملکرد پیشین و نقاط قوت و ضعف شان را بررسی کنند و هم برای انجام پروژههای آتی برنامهریزی کنند.
🔹توصیه پنجم:
به هیچ عنوان در برابر تغییر دادن خود مقاومت نکنید.
یکی از بدترین رفتارهایی که از یک مدیر یا رهبر ممکن است سر بزند مقاومت و خیرهسری او در برابر تغییر دادن خود است. تغییر مثبت و سازنده برای هر فرد و سازمانی واجب است. کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید و ببینید که همکاران و اطرافیان شما چگونه با تغییر دادن خود به موفقیتهای فردی و سازمانی بزرگی دست پیدا کردهاند، پس شما هم میتوانید با تغییر دادن خود و محیط اطرافتان به موفقیت دست یابید.
🔹توصیه ششم:
خودتان را اخراج کنید!
شوکهای مدیریتی و نهیب زدن از بالا برای کارکنان اثر معجزهآسایی دارد، چه رسد به خود مدیران. بنابراین اگر میخواهید از دستاوردها و موفقیتهای قبلی خود مغرور نشوید یا دچار روزمرگی و سستی در کار نشوید، حتما به خودتان نهیب بزنید.
🔹توصیه هفتم:
مدیر تک بعدی نباشید.
بعضی از مدیران صرفاً مدیرانی کاریزماتیک و پرنفوذ هستند، اما فاقد کارآیی و بهرهوری کافی در کار هستند، درحالیکه برخی دیگر از مدیران پربازده و مولد از فقدان قدرت تحلیل یا نفوذ بر افرادشان رنج میبرند. در دنیای پرتکاپو و مملو از رقابت امروز لازم است مدیران و رهبران از کلیه توانمندیها و پیش نیازهای مدیریتی برخوردار باشند و اگر چنین نیستند در راستای به دست آوردن آنها گام بردارند.
اکونومیست فارسی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۰۹:۴۹]
[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]
پیش بینی بانک جهانی از رشد منفی ۳.۸ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹
🔹بانک جهانی در گزارش خود تاکید دارد که ایران بعد از تجربه رکود در سال ۲۰۱۸ ، مجدداً در سال ۲۰۱۹ ، دچار رکود اقتصادی البته با شدت بیشتری، خواهد شد./تسنیم
💢اقتصاد و کسب و کار💢
https://t.me/joinchat/AAAAAD_zo4g-L6Um2yUxxg
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۱۰:۴۶]
💢ایجاد فرهنگ گوش کردن در سازمان
🔸خیلیها که به مقام ریاست و مدیریت میرسند فراموش میکنند که باید به دیگران گوش کنند و به عبارت روشنتر، «سبک گوش کردن» خود را تغییر دهند.
به قول جانی ایو، مدیر ارشد بخش طراحی اپل «هنر مدیران بزرگ در اپل باید این باشد که به افراد خاموش صدا بدهند و سپس صدایشان را بشنوند.»
🔸اگر مدیران و کارکنان بیاموزند که به یکدیگر گوش فرا دهند، گوش کردن به فرهنگ سازمانی تبدیل خواهد شد و بسیاری از موانع و چالشهای موجود در روابط بین مدیران و کارکنان را برطرف خواهد کرد.
🔸با این همه باید دانست که گوش کردن مدیران به کارکنان و گوش فرا دادن کارکنان به مدیران و در نهایت شکلگیری فرهنگ سازمانی مبتنی بر گوش کردن دارای ابعاد مختلفی است که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهد شد.
▪️گوش کردن همراه با سکوت:
تیم کوک مدیرعامل اپل، استاد سکوت کردن بود. این موضوع در شرکت بزرگ و مشهوری چون اپل کاملا آشنا و جاافتاده به نظر میرسد، چرا که گوش کردن همراه با سکوت در این شرکت به فرهنگی سازمانی تبدیل شده است؛ بهطوری که اغلب مدیران و کارکنان شرکت سعی میکنند در هر ملاقات کاری حداقل ۱۰ دقیقه را به سکوت و گوش فرادادن به طرف مقابل اختصاص دهند.
▪️گوش کردن همراه با بازخورد:
تمام گوش کردنها نباید بهصورت محض و همراه با سکوت باشند و گاهی اوقات لازم است که مدیران و کارکنان از گوش کردن فعال همراه با بازخورد در برابر طرف مقابل استفاده کنند.
در این نوع گوش کردن، فرد شنونده با صحبتها و حرکات خود نسبت به گفتههای طرف مقابل واکنش نشان میدهد و با همین بازخوردهاست که او را به صحبت بیشتر و دقیقتر ترغیب میکند. این روش مورد علاقه استیو جابز بود که دوست داشت دیگران او را به چالش بکشند و از این گوش کردن به دفعات و در تعاملات خود با کارکنان و مدیران اپل و البته مشتریان شرکت استفاده میکرد.
▪️ایجاد فرهنگ گوش کردن:
برای ایجاد فرهنگ گوش کردن میتوان سه گام برداشت:
۱- ایجاد سیستمی ساده برای کارکنان جهت ایدهپردازی و بیان انتقادات
۲- حصول اطمینان از اینکه بخشی از ایدهها یا انتقادات مطرح شده مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته و میگیرد.
۳- تشریح و تبیین دلایل عدم پیگیری برخی ایدهها و نظرات.
چنین فرهنگی بهطور کامل در شرکت گوگل وجود داشته و دارد. بسیاری از کسانی که در گوگل کار میکنند به مدیر مافوقشان مراجعه و ایدههای خود را که بسیار زیاد بودند، به او ارائه میکنند. تعداد بسیار بالای این ایدهها باعث میشود تا مجموعهای به نام «تیم ایدهها» در گوگل به وجود آید که وظیفهاش بررسی ایدهها و رسیدگی به آنها بود. حتی ایدههای ناقص و غیرعملی نیز در گوگل مورد توجه قرار میگیرد و دلایل رد شدن آنها با احترام تمام به اطلاع ارائهدهندگان رسانده میشود.
▪️سازگاری با فرهنگ گوش کردن:
یکی از مدیران موفق در زمینه بازاریابی به نام آسترید تامینز تعریف می کند که وقتی در موسسه صلح نیویورک کار میکرد، مامور شد تا با جبهه آزادیبخش اسلامی مورو که در جنوب فیلیپین فعال بود، برای پیشبرد و روند صلح کار کند. او در ابتدای ورودش به منطقه مثل یک تاجر لباس میپوشید و رفتار میکرد. به همین دلیل چند روز پس از ورودش به مانیل فهمید که چندتن از نمایندگان جبهه آزادیبخش مورو به نمایندگان دولت مرکزی نامهای نوشته و شکایت کردهاند که «این خانمی که شما برای پیشبرد روند صلح فرستادهاید کیست و از کدام سیاره آمده است؟»
از نظر اعضای جبهه آزادیبخش مورو، آسترید نه بهعنوان یک زن فیلیپینی و کسی که بومی منطقه آنهاست بلکه بهعنوان یک زن غربی و غریبه شناخته شد که به حرف دل آنها گوش نمیکرد و مثل خیلی از تاجران آمریکایی، فقط حرف خودش را میزد. این تلنگر باعث شد تا آسترید تغییر رویه دهد و یاد بگیرد مثل یک بومی با اعضای جبهه آزادیبخش رفتار کند و به صحبتها و درددلهای آنها گوش فرا دهد و پس از آن بود که گشایش زیادی در فعالیتهای او به وجود آمد و توانست روند مذاکره برای صلح را تا حد زیادی پیش ببرد.
✏️منبع: hrm
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۱۰:۴۶]
[ Photo ]
10 شایستگی برتر رهبران برگرفته از نتایج نظرسنجی از 195 رهبر جهانی
همانگونه که ملاحظه میشود "برخورداری از استانداردهای بالای اخلاقی" در صدر شایستگی های رهبران میباشد ...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۱۶:۱۴]
📚 چرا کاسه کوزه ها را سر دیگران می شکانید؟!
تا حالا شده غذا را بسوزانید, دیر به جایی برسید یا در خیابان لیز بخورد و بعد تمام کاسه کوزه ها را سر دیگران بشکانید؟
بطور معمول و ناخودآگاه بیشتر ما وقتی با مشکلی مواجه می شویم, به جای ارزیابی رفتار خودمان و پذیرفتن مسئولیت عمل اشتباهمان, به دنبال مقصر می گردیم و می خواهیم که همه گناهان را به گردن فرد مقابل بیندازیم.
یکسری دیگر از افراد هستند که وقتی اتفاق بد و ناگواری می افتد, نمی توانند دیگران را مقصر بدانند و مسئله را به قضا و قدر ربط می دهند.
گروهی دیگر, هر اتفاق بدی که در زندگی شان پیش آمد, به خودشان ربط می دهند و خود را عامل همه بدبختی ها می دانند, این افراد دچار “ضعف شخصیتی” هستند و اعتماد بنفس پایینی دارند.
بررسی مسئله از دید روانشناسی:
۱- ما سعی می کنیم که هر چیزی که باعث اضطرابمان می شود را در درونمان سرکوب کنیم تا نشان دهیم که مقصر نیستیم و در مقابل دیگران جبهه می گیریم.
اگر انسانی از لحاظ روحی قوی باشد به جای جبهه گرفتن در برابر دیگران, مسئولیت کارش را برعهده می گیرد, اما افراد ضعیف دیگران را مقصر جلوه می دهند.
۲- برخی از ما چنان شیفته خود هستیم که که به هیچ وجه نمی توانیم قبول کنیم که شاید ما هم مقصر باشیم. به همین دلیل مرتب از دیگران ایراد می گیریم و آن ها را کنترل می کنیم.
باید به نقاط ضعفمان پی ببریم و بدون تعصب آن ها را بپذیریم, به این ترتیب می توانیم مشکلاتمان را به خوبی حل و فصل کنیم.
باید با دلایل به وجود آمد این رفتارها آشنا بشیم, رفتارهایی که ناشی از کمبودها و خود کم بینی است.
🗝 مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۱۶:۱۵]
[ Photo ]
💥 یک آینده ی عالی نیازی به یک گذشته ی عالی ندارد.
🗝 مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۱۶:۱۶]
📚 مرگ احتمالا بهترین اختراع زندگی است چرا که عامل تغییر است.
مرگ کهنه ها را دور می ریزد تا جا برای تازه ها باز شود.
استیو جابز
Death is very likely the single best invention of life. It's life's change agent. It clears out the old to make way for the new.
Steve Jobs
🗝 مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۲۱:۰۰]
[ File : استارزآپ_راهنمای_سرمایه_گذاران_و.pdf ]
🔳⭕️می خواهید سرمایه گذاری جسورانه در کسب وکارهای نوپا داشته باشید؟
می خواهید یک استارت آپ خلاقانه ایجاد کنید؟
دانلود رایگان کتاب مدل «استارزآپ» برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، برای کسانی که می خواهند ستاره شوند یا روی ستارگان سرمایه گذاری کنید
منتشر شده توسط مدیریت ثروت ستارگان (http://stars-wm.com/)
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۲۱:۳۵]
ریسکهای کسبوکارها در ۲۰۱۹
✅ «مجمع جهانی اقتصاد» جدیدترین بهروزرسانی خود از ریسکهای منطقه «منا» را منتشر کرد که در آن ریسکهای اقتصاد ایران نیز معرفی شدهاند.
✅ براساس یافتههای این گزارش پنج ریسک مهم اقتصاد ایران به ترتیب اولویت عبارتند از: «بحرانهای آبی»، «تورم غیرقابل مدیریت»، «درگیری میان کشورها»، «سلاحهای کشتار جمعی» و در نهایت «شکست مکانیزمها و نهادهای مالی» و «بیکاری و اشتغال کمتر از ظرفیت» که بهطور مشترک بهعنوان پنجمین ریسک اقتصاد ایران معرفی شدهاند.
✅ مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) شامل اقتصادهایی است که وابستگی بیشتری به منابع طبیعی دارند و با توجه به تمرکز شکافهای اقتصادی و اجتماعی جهان در این منطقه، اثرات اختلالات تکنولوژیک و ژئوپلیتیک ممکن است بیش از هر نقطه دیگر از جهان در منا برجسته باشد.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۸.۰۴.۱۹ ۲۱:۴۴]
💢ویژگی افراد خلاق و نوآور!
نوآوری یک فرآیند ذهنی است که به ایجاد یک پدیده نو می انجامد، این پدیده نو ممکن است یک محصول مادی یا معنوی ( خدمت جدید یا تکنیک جدید )باشد.
خلاقیت و نوآوری در واقع تحلیل یا ترکیب چند مفهوم وایجاد مفهوم وتصوری جدید است که قبلا موجود نبوده است.
طبیعی است که همه ما علاقمندیم که فردی خلاق در کار خود باشیم . اما خلاقیت فرآیندی است که بایدها و نبایدها ی خاص خود را دارد که باید به آن توجه کنیم.
🌾افرادی که ذاتا خلاقند معمولا ویژگیهای شخصیتی خاصی دارند :
1- آماده تجربه های نو و تازه اند
2- معمولا قادرند به مسایل از یک دیدگاه غیرمعمول نظر کنند
3- کنجکاوند
4- قادرند چیز های به ظاهر متضاد را باهم جمع کنند
5- در مقابل ابهام و گنگ بودن مطالب زود گیج نمی شوند
6- در فکر و عمل مستقلند
7- اعتماد به نفس بالایی دارند
8- در حد معقولی ،نا فرمان هستند
9- اهل ریسک هستند
10- پشتکار خوبی دارند
11- نسبت به مشکلات حساسند
12- قادرند برای حل یک مشکل راه حل های متفاوتی ارایه کنند
13- انعطاف پذیرند
14- از شکست نمی ترسند
15- می توانند روی مسایل متمرکز شوند
16- قوه تخیل نیرومندی دارند.
همه این عوامل گوناگون سبب می شود تا پیش بینی و یا محاسبه میزان خلاقیت در یک فرد امری بسیار پیچیده و دشوار باشد.
صاحب نظران مسایل اجتماعی و همچنین اساتید مدیریت اذعان می کنند که اگر یک شرکت تولیدی بخواهد در بازار پر رقابت جهان امروز موفق باشد بایستی قادر باشد، به سرعت، نسبت به تهدیدها و فرصت ها از خود واکنش نشان دهد وبتواند محصولاتی جدید و نو را در زمانی کوتاه روانه بازار کند.برای دستیابی به چنین هدفی تنها یک راه هست و آن خلاقیت است.
منبع:کتاب مدیـریت نـــوآوری
نویسنده: دکتر جان کاو، استاد دانشگاه هاروارد
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۹.۰۴.۱۹ ۱۰:۰۲]
💢سگهای مارتین سلیگمن رو میشناسید؟!
🔹روانشناسی به نام سلیگمن آزمایش جالبی روی سگها انجام داد، او 20 سگ تربیت شده را به دو قفس A و B تقسیم کرد که تو هر کدوم 10 قلاده سگ نگهداری میشدند؛ درب قفس A (گواه) با اهرمی باز میشد اما درب قفس B (آزمایش) رو جوش دادن و 30 روز و روزی 3 بار به قفس B شوک الکتریکی میدادن.
🔸سگها در روزهای اول در زمان شوک بخاطر قفل بودن درب، خودشان را به میلههای قفس میزدند و خونی و زخمی نتیجهای نمیگرفتند. اما پس از چند روز سگها فهمیدن که با تلاش موفق نمیشوند بجز اینکه زخمی میشن و رنج میکشند. اونا یاد گرفتن که زمان شوک در جای خود بایستند و فقط واق واق کنند زیرا دست کم از زخمی شدن در امان بودند.
🔹سلیگمن در انتهای آزمایش، درب قفس را شکست و اونا را به سگهای قبلی یعنی قفس A (گواه) انتقال داد؛ همان قفس سالم که با فشار اهرم درش باز میشد و بعد شوک الکتریکی داد.
🔸فکر میکنید چه اتفاقی افتاد؟! تمام 10 سگ قفس A (گواه) اهرم رو فشار دادن و بیرون آمدند اما سگهای قفس B (آزمایش) سر جاشون وایسادن و واق واق میکردن!
🔻سلیگمن یکی از بزرگترین نظریه قرن را ارائه کرد: "درماندگی آموخته شده" یعنی یاد میگیرن که بدبخت زندگی کنند! داستان آدمهایی که دست رو دست میذارن و فقط بلدن نق بزنن و ابراز ناراحتی کنند همینه! اونا یاد گرفتند بدبخت زندگی کنند!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز
شاهین فرهنگ کیست [۰۹.۰۴.۱۹ ۱۰:۰۶]
📚 جذب سرمایه اولیه منجر به موفقیت استارتآپها میشود و یا شکست آنها؟ (بخش اول)
طرز فکری در راهاندازی کسبوکارهای نوپا (استارتآپها) وجود دارد که میگوید: بهترین شیوه برای راهاندازی و رشد یک کسبوکار یافتن یک ایده بزرگ، تهیه یک طرح کسبوکار، جذب سرمایه، اجرای طرح و نهایتا فتح قله موفقیت است.
ولی واقعیت آن است که چنین چیزی به ندرت اتفاق میافتد! دست بر قضا بسیاری از شرکتهای موفقی که در بین ۵۰۰ استارتآپ موفق جهان قرار گرفتهاند هیچگاه جذب سرمایه به شکل VC و یا از طریق فرشتههای سرمایهگذار (Angel Investors) نداشتهاند. پس با این حساب جذب سرمایه هیچگاه نمیتواند اولین چیزی باشد که یک کسبوکار برای رشد خود باید به دنبال آن باشد.
فرد ویلسون (Fred Wilson) که یکی از سرمایهگذاران خطرپذیر شناخته شده در حرفه خود است میگوید:
"میزان سرمایهای که استارتآپها در مرحله سیدینگ یا سری A جذب میکنند با میزان موفقیت آن رابطه عکس دارد. بله درست شنیدید! این اطلاعاتی است که هر روز از جلو چشمانم عبور میکنند."
حال سوال این است که اگر جذب سرمایه از طریق VCها یا اشکال مشابه آن گزینه ایدهآلی نیست پس کسبوکارها منابع اولیه مورد نیاز خود را از کجا تامین کنند؟
💥 اخذ سرمایه از مشتریان جایگزین شیوه جذب سرمایه
مایکل دل که کمپانی موفق DELL را در سال ۱۹۸۳ و در اتاق خوابگاه دانشگاه شروع کرد یکی از کسانی که بیشتر از همه به این شیوه معتقد است. او که در کتاب کسبوکارهای مشتری بنیان (The Customer-Funded Business) بصورت مفصل به موضوع جذب سرمایه از طریق مشتریان پرداخته، خود کسبوکارهایی را ساخته است که برپایه جذب سرمایه از مشتریان استوار هستند.
چیزی که بسیاری از کسبوکارها هنوز هم از آن بیاطلاعند این است که مایکل دل از مشتریانش میخواست تا هنگام سفارش محصول کل مبلغ آن را پرداخت کنند. با مبلغ نقدی که مایکل در دست داشت، میتوانست قطعات لازم را خریداری کند، افراد مورد نیاز را استخدام کند و محصولات را به مشتری نهایی تحویل بدهد.
مطلب پیشنهادی تاثیر بهره گیری از هوش احساسی در رشد مهارت های کارآفرینی
پرداخت قبل از تحویل یکی از انواع مدلهایی است که کسبوکارها میتوانند با استفاده از آن، کسبوکار خود را برپایه مبالغ پرداخت شده از سمت مشتری ایجاد کنند. ولی ممکن است شما با خود فکر کنید که آیا این روش برای کسبوکار من هم جواب میدهد؟
پاسخ آن است که در اغلب مواقع شما هم میتوانید این روش را در کسبوکار خود استفاده کنید ولی علاوه بر این روش که یکی از شیوههای تامین مالی پروژههای کارآفرینانه است، سه روش دیگر نیز وجود دارد که در ادامه این نوشتار یک به یک به آنها پرداخته شده است.
1⃣ پرداخت مشتری قبل از تحویل محصول
استارتآپ Vinay Gupta در بنگلور هند نمونه موفق دیگری از این روش است! این استارتآپ که در حوزه فروش بلیط هواپیما فعالیت میکند از آژانسهای هند درخواست کرد که در ازای پرداخت ۵۰۰۰ هزار دلار در ابتدا، رزوراسیون لحظهای (Real Time) داشته باشند و حق کمیسیون کمتر دریافت کنند. با یک چرتکه ساده متوجه میشویم که Gupta با جذب ۱۷۰ آژانس در طی ۲ هفته موفق شد که نزدیک به ۱ میلیون دلار جمع آوری کند و فرصت رشد کسب و کار خود را داشته باشد.
2⃣ اتصال مشتری و فروشنده
معروفترین استارتآپی که از این روش استفاده کرده است Airbnb است. استارتآپی که از طریق آن میتوان به سادگی یک اتاق شخصی عادی را در هر جای دنیا با قیمت مناسب اجاره کرد. این استارت آپ موفقیت خود را مدیون اتصال افرادی که اتاق خالی برای اجاره و افرادی که به دنبال اجاره اتاق هستند، است. همین حرکت بود که بعدها سرمایه گذار را جذب این استارتآپ کرد و حال بیش از ۸۰۰ هزار واحد اجاره ای در ۲۰۰ کشور دنیا در دسترس هستند و Airbnb را به شیوهای جدایی ناپذیر از سفر تبدیل کرده است.
ادامه دارد...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
شاهین فرهنگ نماز